کد مطلب:234388 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:148

گرم کردن جای فصد
و الواجب تكمید موضع الفصد بالماء الحار لیظهر الدم الی...

لازم است محلی را كه می خواهند فصد كنند با دستمال آب گرم خوب مالش دهند تا خون آشكار شود چه این عمل پوست را نرم و درد را كم و فصد را آسان می سازد.

ماساژ خصوص با آب گرم بهترین وسیله ای است كه رگ ها را نرم و جریان خون را آسان می كند بنابراین برای كسانی كه به خشگی پوست و سختی عروق مبتلا هستند مفیدترین درمان است.

كسانی كه از لاغری های موضعی خصوص صورت و گونه ها شكایت دارند و كسانی كه چهره ای زرد و غیر طبیعی دارند و آنها كه به ضعف اعصاب و كم خوابی دچار هستند و اشخاصی كه به حساسیت پوست دچار می باشند و بسیاری از بیماران دیگر می توانند سلامتی خود را با مالش بدن به وسیله حوله و آب گرم به دست بیاورند.

برای بیماران اعصاب هنوز داروئی به دست نیاورده اند كه مستقیما روی اعصاب آنها تأثیر معالج داشته باشد اما بی گزاف می توان گفت اگر آنها را مدتی مرتب تحت عمل ماساژ قرار بدهند بزودی درمان می یابند و سودمندتر آنست كه این كار در عرض چند دقیقه به فراخور حال و حوصله بیمار انجام بگیرد از نظر وقت باید هنگامی باشد كه بیمار غذا خورده و كمی استراحت یا خواب كرده باشد تمام فواید ماساژ از نظر آنست كه باعث تسهیل جریان خون می گردد یعنی همان است كه در متن حدیث اشاره شد.



[ صفحه 226]